zaterdag 31 oktober 2009

Eerste werkdag in Amecet!

Zo mijn eerste werkdag zit er zo'n beetje op. Ik had vandaag een dienst van 7 uur tot 15 uur. Vanochtend werd ik om half 7 gewekt door huilende baby's. Wijtske en Elsbeth zeiden al, ga er maar snel heen om ze te troosten kunnen wij verder slapen! Om 7 uur hebben we met de oudere baby's/peuters ontbeten. Het is allemaal nog wennen wat er wanneer moet gebeuren. Ik kon gelukkig met een ander Nederlands meisje samenwerken. Zij heeft me veel over het werk en de kinderen verteld. Het is momenteel niet heel erg druk in Amecet. Er zijn 5 baby's van een aantal weken oud en 7 oudere baby's/peuters. Alle kinderen hebben wel een verhaal... Eén van de kinderen heeft geen aids, maar heeft een bepaalde botziekte, waar ik de naam niet meer van weet, waardoor hij heel snel iets breekt. Nu heeft hij twee gebroken benen. We moeten ontzettend voorzichtig met hem zijn. Hij ligt de hele dag in zijn stoeltje en kan niks. Het jongetje met de pet is nu 9 jaar. Drie jaar geleden is hij ook al in Amecet geweest, daarna is hij naar familie gegaan. Tijdens deze drie jaar is hij helemaal niks gegroeid, vandaar dat hij weer in Amecet is. Hier krijgt hij medicijnen en goed eten. Vanochtend was er een triest bericht, want de moeder van Sarah, een baby van 3 weken oud is vannacht overleden. Ze had ersntige leverkanker. Sarah is anderhalf week terug hier in Amecet gekomen, toen was ze twaalf dagen oud en had ze alleen nog maar suikerwater gehad. Het is heel bijzonder, dat ze het nu hier zo goed doet!
We moeten alle drie nog wel heel erg wennen hier. De nieuwe omgeving, de mensen en het werk. Ik heb vandaag alleen wel ontzettend genoten van de kids! Wat een schatjes allemaal! Ik heb nog weer even een paar foto's van de kinderen erbij gedaan. Nu maar weer even aan de slag hier.
veel liefs, Joke

12 opmerkingen:

  1. Hey Joke, Elsbeth en Wijtske,

    Mooi om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad. En nu in een totaal andere wereld. Zoals ik al lees worden jullie meteen al met de werkelijkheid geconfronteerd. Ik hoop dat jullie een hele mooie tijd tegemoet gaan. Ben benieuwd naar de volgende berichten. Veel succes daar.

    Groetnis,
    Djurre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Meiden!
    Wat een cultuur verschillen zeg!Zal zeker wennen zijn. Fijn dat de reis wel goed is gegaan. Wijtske ook weer helemaal in orde?
    Maak er maar een mooie tijd van, GENIET!

    liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dames,

    Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Eerst een dikke culture shock natuurlijk, went snel hoop ik :D En meteen al hard aan het werk dus, respect hoor! Lieve kindjes trouwens ope foto's :), geniet er van!
    Groetjes,

    Jelmer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeey dames,

    Ik ben blij om te lezen dat jullie veilig aan gekomen zijn. Ik weet niet of je mijn smsje nog hebt gekregen Wijtske? In ieder geval zal ik jullie volgen en ben erg benieuwd naar wat jullie daar allemaal gaan beleven..

    Veel zegen voor jullie drieën!
    Liefs Wijtske haar nichtje Grietsje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé fammen

    Wat leuk om nu ook wat foto's te zien en het hele reisverslag te kunnen lezen. De telefoonlijn hapert zo nu en dan, maar nu zijn we weer helemaal op de hoogte. Ziet er allemaal anders maar ook erg mooi uit. Veel succes alledrie.

    Dikke tút heit en mem Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zit ik hier even lekker trots te zijn als ik dat allemaal lees en bekijk!
    Kroepie van Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Johannes en Doet1 november 2009 om 13:16

    Hoi froulju
    Fijn om de verslagen te lezen en fotos te zien.
    Hebben we een klein beetje idee hoe het bij jullie is.
    'tGaat vast en zeker snel wennen met zulke lieve kindertjes.
    Sterkte en liefs van heit en mem Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey meiden!
    Wat fijn om jullie verhalen te lezen, zodat we even een beeld hebben hoe het daar gaat.
    Jullie zullen wel uitgeput zijn van de reis, maar krijgen vast genoeg energie van de lieve kindjes!

    Succes en tot het volgende bericht.

    Jopie, had je mijn sms wel ontvangen, heb geen idee of die aankomt of niet.. Laat het maar even weten en je adres natuurlijk ook ;) dikke tút!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goh, wat een totaal andere wereld! Ik ben er stil van. Ik hoop dat jullie een hele waardevolle tijd gaan beleven. Super dat jullie er zijn voor de kinderen die alle hulp en liefde zo nodig hebben.
    Ik zie alweer uit naar het volgende bericht! Heel veel succes, sterkte en plezier!

    Liefs van Simone en van Robert, Niels, Lars en Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Wijtske en de andere meiden.

    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En wat leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Meiden, veel succes en plezier met de kinderen!

    groetjes Detty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi toffe meiden,leuk om even een bericht van jullie te lezen.gaat jullie daar vastlukken om gauw tewennen met zulk een mooi werk.veel sterkte en liefs van ons.

    piet en janke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo meiden!
    Jeetje wat een verhalen.. jullie doen geweldig werk! Heel veel succes, sterkte en have fun!
    Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen